PEP-R ( Psiko- Eğitimsel Profil ) Ölçeği Eğitimi Programı

Eric Schopler ve arkadaşları tarafından ABD’de geliştirilen ve 30 dan fazla ülkede kullanılan TEACCH programının çocukluk dönemi ölçeği olan  PEP (1972)in  1979 da revize edilen formu olan PEP-R otizm spektrum bozukluğu grubunda yer alan 0-12 yaş arası çocukları gelişimsel ve davranışsal alanda değerlendiren, bireysel eğitim programı (BEP) hazırlanmasına olanak veren bir değerlendirme aracıdır.

PEP-R ile çocuğun yedi gelişim alanında (taklit, algı, ince motor, kaba motor, el-göz koordinasyonu, bilişsel ve sözel alanlardaki) hâlihazırdaki düzeyi, yeterlilikleri ve yetersizlikleri belirlenmektedir. Bunun yanı sıra, her gelişim alanında gelişmekte olan beceriler belirlenerek BEP gelişimsel alan programı hazırlanmaktadır.

Davranışsal alanda ise çocuğun, otistik davranış özelliklerinin yoğunluğu dil, ilişki ve duygulanım, oyun ve materyallere ilgi, duyusal tepkiler olmak üzere dört alt alanda otistik davranış özelliklerinin yoğunluğu değerlendirilmektedir. Bu değerlendirme sonucunda BEP davranışsal alan hedefleri belirlenmektedir.

Eğitim

PEP-R’ın psikometrik özellikleri, maddelerin içeriği, özellikleri ve uygulamasını kapsamaktadır.

Her maddenin uygulaması Hollanda ve Türkiye’de yapılan video çekimleri üzerinden yapılacak ve bir örnek öğrenci için BEP hazırlama süreci (performans raporu ve eğitim hedefleri) öğretilecektir.

Katılım Koşulları:

Üniversitelerin 4 yıllık lisan programını tamamlayan psikoloji, PDR, özel eğitim, çocuk gelişimi ve eğitimi, okul öncesi ve sınıf öğretmenliği bölümlerini bitirmiş veya son sınıfta olan öğrencileri katılabilir.

Eğitim Tarihi:     5-6 Şubat 2016                                 Eğitim Süresi: 2 gün 16 saattir

Not: Katılımcılar yaptıkları uygulamalar için süpervizyon alabilir. Bunun için, katılımcıların 5 test uygulaması yapması ve bir uygulamayı videoya kaydetmesi gerekmektedir. Çekimler eğitimci tarafından izlenerek online geri bildirim verilecektir. Uygulamaları doğru ve tam olanlara katılım belgesi verilecektir.

Ücret          :  750 TL+KDV

Tarihler     :   5-6  Şubat  2017 pazar, pazartesi

Saat            :  9.30-17.00

Kontenjan:  max 25 kişi

 

Yer             :  ALGI ÖZEL EĞİTİM MERKEZİ.

www.algiozelegitim.com.tr

Büyükdere cad. Mecidiyeköy Mah.Kervangeçmez Sokak No: 10/1

Mecidiyeköy Şişli İstanbul

Tel:0 212 211 10 91-92  Fax:0 212 212 57 55

Kayıt ve ödeme : Sınırlı sayıda kontenjan olduğundan, katılımcıların öncelikle telefonla ALGI ÖZEL EGİTİM MERKEZİ’ne (ALGI TEL: 0212 211 10 91-92) ön kayıt yaptırmaları rica olunur.

*** Telefonla kayıt yaptıran katılımcıların en geç 6 OCAK 2017 tarihine kadar TEB BANKASI GÜLTEPE ŞUBESİ 12489 nolu hesaba ALGI EĞİTİM ÖĞRETİM HİZMETLERİ TİC.LTD.ŞTİ. adına (IBAN NO: TR 83 0003 2000 2140 0000 0124 89) eğitim ücretini yatırmaları ve banka dekontunu fax (ALGI FAX: 0212 212 57 55) çekmeleri gerekmektedir. Böylelikle katılımcıların kesin kaydı yapılacaktır.

Not: Bankaya ödeme yaparken kendi isminizi belirtmeniz rica olunur.

ELDEN ÖDEME KABUL EDİLMEYECEKTİR.

 

Eğitimci Kısa Özgeçmiş

Yrd. Doç. Dr. Alev Girli

Hacettepe Üniversitesinde Psikoloji lisans, Dokuz Eylül Üniversitesinde Eğitim Bilimleri Bölümünde PDR anabilim dalında yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamlamıştır. Okul Öncesi eğitiminde ve özel eğitim alanında eğitimci ve yönetici olarak çalışmıştır. 2003 yılında Yrd. Doç. ünvanı ile DEÜ PDR anabilim dalında öğretim üyesi olarak görev almış, 2007 yılından bu yana Özel Eğitim Bölümünde öğretim üyesi olarak görevini sürdürmektedir. Çalışmaları, otizm, dikkat eksikliği özel öğrenme bozukluğu olan bireylerin eğitimi, zihin kuramı, kaynaştırma ve aile eğitimi ve danışmanlığı alanlarında yoğunlaşmıştır. PEP-R ve TEACCH programı kullanılarak yapılan eğitim uygulamalarına yönelik ulusal ve uluslararası çalışmaları bulunmaktadır.

Psikolog Dr. Semra ÖZTÜRK

Hacettepe Üniversitesinde Psikoloji lisans, Dokuz Eylül Üniversitesinde Eğitim Bilimleri Bölümünde PDR anabilim dalında yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamlamıştır. Işık Özel Eğitim Merkezi kurucularından olup 20 yılı aşkın bir süredir özel eğitim alanında zihin engelli çocuklar ve otizmli çocukların eğitiminde eğitimci, yönetici, eğitim koordinatörü olarak aktif şekilde yer almaktadır.